Ali ile Veli’yi emekli ettiler!
 

Yeni ilköğretim müfredatı Türkçe’nin öğrenim metodunu tümden değiştirdi. Artık çocuklar okuma-yazmaya ’Ali topu at. Veli topu tut’ gibi cümle kalıpları ile değil, harflerle başlayacak.

Yeni ilköğretim müfredatıyla birlikte Türkçe öğrenme metodunda önemli bir değişiklik yapıldı. Artık çocuklar okuma-yazmaya "Ali topu at. Veli topu tut" gibi cümle kalıpları ile başlamayacak. Bugüne kadar Türkçe öğretiminde uygulanan "Çözümleme metodu"nun yerini "Sesli" öğrenme aldı. Öğrenciler ilk önce harfleri tanıyacak, sonra okuyup yazacak. Harflerin yazımında ise el yazısı kullanılacak. İlköğretimde bugüne kadar uygulanan Çözümleme Metodu’nda, ilk okuma-yazmaya öğrencilerin anlayabileceği kısa cümlelerle başlanıyor. Zamanla bu cümleler kelimelere, kelimeler de hecelere bölünerek öğretiliyor. Öğrenciler son aşamada hecenin içindeki harfleri tanıyor. Oysa yeni metod, süreci tam tersine çeviriyor. Önce harfler öğretiliyor, ardından cümlelere ulaşılıyor.

"Eee, eee, eeee..."

Bu yöntemde ilk okuma-yazma öğretimine seslerle başlanacak. Anlamlı bütün oluşturacak birkaç ses verildikten sonra seslerden hecelere, kelimelere ve cümlelere ulaşılacak. İlk okuma-yazma öğretimi, kısa sürede cümlelere ulaşılacak şekilde düzenlenirken, bu süreçte okuma ve yazma becerisi eş zamanlı verilecek. Okunan her öğe aynı zamanda yazılacak, yazılanlar da okunacak.

EL YAZISINA ÖNEM VERİLECEK

Ses temelli cümle yönteminin ilk aşamasında öğrenciler eğlenceli etkinlikler ve oyunlar aracılığıyla okuma-yazmaya hazırlanacak. Bu amaçla masal, fıkra, tekerleme, şarkı ve şiirlerden yararlanılacak. Yazmaya başlamadan önce öğrencilerin el kaslarına esneklik kazandırılacak. Elma, armut toplama, direksiyon çevirme, parmak u çlarıyla sıraya vurma gibi hareketlere yazı yazmak eğlenceli hale dönüştürülecek. Yeni müfredata göre öğrenciler yazı yazmaya el yazısı harfleriyle başlayacak. Bu değişiklikte, öğrencilerin anatomik yapıları gereği satır üzerinde kalemi eğik tutması ve kalemi ellerine ilk aldıklarında eğik ve dairesel çizgiler çizmesinin etkili olduğu bildirildi. El yazısının seçilmesinde, eğik yazının harflerin doğru yazılımını desteklemesi, yazıdaki sürekliliğin düşüncelerdeki sürekliliğe yansıması, yazıda kazanılan bu akıcılığın okuma becerisini olumlu yönde etkilemesi de önemli rol oynadı.
Kaynak:Net Haber 27 Eylül 2004

 
Süper Teyze 476
Coğrafya dersinde öğretmen İlke’yi  sözlüye kaldırdı ve sordu : - Yurdumuz kaç coğrafi bölgeden oluşuyor kızım ? - Yedi, dedi İlke. - Sayabilir misin peki ? İlke hemen saydı : - Bir, i devam >>
 
 
 
Sende dün ile bugünün farklı olmadığını düşünüyorsun?
Evet, çok sıkıcı
Hayır, her zaman fark var
Bilmem ki.
 
    
 
 

Copyright (C) 2024 Kumsaati Ltd. Şti. Her Hakkı Saklıdır.