Sigara Üreticilerinin Raporları
 

Gençlik Stratejileri

"Şimdiye kadar, bizim markamızın kullanılıyor olmasından hiçbir rahatsızlık duymadık. Bizim reklamımız için hiç de kötü değil."

Brown & Williamson Sigara Firmasının avukatı Addison Yeaman’ın, sigara şekerleri üreten bir fabrikaya yazdığı 1946 tarihli mektuptan.

"Bizim işimizin temel hedefi lise öğrencileridir."

Lorilard Raporu

"Araştırmalara göre, gençler sigara markası seçimlerini daha çocukluklarında, beş yaşından itibaren beliriliyorlar... Genç sigara kullanıcılarının bağımlılığı hakkındaki araştırmalar, onların ilk başta bağımlı olmayacaklarını düşündüklerini, ancak pişman olduklarında ise çoktan bağımlı olduklarını gösteriyor."

Brown &Wilkinson Araştırma Raporu

"Ergenlik çağındaki çocukların tatlı sevdikleri bilinen bir gerçektir. Bu durumda sigaralara bal konulması düşünülebilir."

1975 RJ Reynolds Raporu

"Camel büyümesini garantiye almak için, yeniliklere açık olan ve geleceğin sigara işini temsil eden, 14-24 yaş grubunu hedeflemelidir.

R. J. Reynolds’un 1977-1986 Pazarlama Hedefleri Raporu:

"Araştırmalar, 14-18 yaş grubunun giderek artan bir oranda sigara içtiğini göstermektedir. RJ Reynolds bu pazarı iyi değerlendirmeli ve bu gruba yönelik yeni bir ürün piyasaya sürmelidir, böylece endüstrideki payımız uzun bir süre büyüyecektir."

Imperial Tobacco Şirketinin Raporu 18 Ekim 1977:

"Ergenlik çağındaki çocuklar, özgürlüklerini bir sembolle ortaya koyma eğilimindedirler, sigara yetişkinlikle özdeşleştiği için ve yetişkinler sigarayı çocuklara yasakladığı için, en önemli semboldür."

"Sigaraya yeni başlayanların bugün hissettikleri, endüstrinin geleceği için bir göstergedir, araştırmanın bu bölümüne çok dikkat edilmesi gereklidir. Proje 16 sigara alışkanlığının oluşumuyla ilgili her şeyi öğrenmeyi hedeflemektedir. Lise öğrencilerinin sigara için bugün düşündükleri gelecekteki tütün kullanımları için bir öngörüdür."

"Özellikle 12-13 yaş grubunun bu konu hakkındaki görüşlerine önem verilmelidir."

"Ergenlik çağındakilere yönelik reklamlar yapılmalıdır, bu reklamlar yapaylıktan uzak ve dürüstçe yapılmalıdır."

Philip Morris’in Richmond’daki Pazarlama Müdürü Robert B. Seligman’a Araştırmacı Myron E. Johnston tarafından yollanan rapor, 1981:

"Bugün 13-19 yaş arasında olanlar, yarın için potansiyel ve sürekli müşteri olacaklardır ve sigara tiryakilerinin çok büyük bir yüzdesi bu yaşlarda sigaraya başlamaktadırlar. Kırmızı Marlboro’nun başarısı büyük ölçüde bu yaş grubundaki müşterilerine bağlıdır. Kırmızı Marlboro büyüme çabası içinde olan çocukların büyüklük göstergesi haline gelmiştir. 13-19 yaş grubunun sigara içeme alışkanlığı Philip Morris için çok önemlidir."

Philip Morris’in Richmond’daki Pazarlama Müdürü Robert B. Seligman’a Araştırmacı Myron E. Johnston tarafından yollanan rapor, 1981:

"Artık 13-19 yaş arası sigara kullanıcılarına eskisi kadar güvenmemeliyiz. Çünkü, bu gruptaki büyük pazarımız, okullardaki sigara kullanımının azalmasıyla pay kaybetmekte."



Sigaranın Gençlik Üzerindeki Etkileri için tıklayın...

http://www.ssv.org.tr/sigarazarar/sigaravegenclik.html
 
Süper Teyze 221
Öğretmen sınıfa sordu : -  Tehlikelerle dolu, tropikal bir ormandan başarıyla geçmek için sizce ne gerekir çocuklar ? Afacan  Ömer hemen cevap verdi : - Çevik bir kaplan olmak ger devam >>
 
 
 
Sende dün ile bugünün farklı olmadığını düşünüyorsun?
Evet, çok sıkıcı
Hayır, her zaman fark var
Bilmem ki.
 
    
 
 

Copyright (C) 2024 Kumsaati Ltd. Şti. Her Hakkı Saklıdır.