Çocuklar modanın en sıkı takipcisi
 

Çocukların ailelerin aldığı ürünleri eskiden itirazsız kullandığı, ancak son yıllarda bu durumun neredeyse tamamen ortadan kalktığı vurgulandı.

Kitle iletişim araçlarından televizyonun çocukların giyimi üzerinde ve marka kavramının oluşmasında önemli etkiye sahip olduğu, modayı ve markayı en iyi çocukların takip ettiği bildirildi.

Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Giyim Sanatları Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Saadet Bedük, çocuk giysilerinin 19.yüzyılın sonuna kadar yetişkinlerin elbiselerinin bir benzeri olarak ya da onların düzenlenmesiyle hazırlandığını söyledi. Daha sonra 1920’li yıllarda çocuk giyimi tasarımına başlandığını ifade eden Yrd. Doç. Dr. Bedük, bugün çocuk giyiminin en az yetişkinler kadar büyük bir sektör haline geldiğini belirtti.

Çocukların ailelerin aldığı ürünleri eskiden itirazsız kullandığını, ancak son yıllarda bu durumun neredeyse tamamen ortadan kalktığını bildiren Yrd. Doç. Dr. Bedük, şunları kaydetti:
“Gelişen teknoloji ve hayat tarzı, kitle iletişim araçlarına adeta bağımlı hale getiriyor. Salon, oturma odası, yatak odası ve mutfağa kadar giren televizyon, özellikle çocuklar üzerinde büyük etkiye sahip. Çocuklar artık hemen herşeyi doğru ya da yanlış demeden televizyonlardan öğreniyor. Bu yüzden giyim üzerine bir bilim dalı olarak, kitle iletişim araçlarından televizyonun çocukların giyimi üzerinde etkilerini belirlemek amacıyla bir araştırma yaptık. Özellikle televizyon reklamları, çocukların başta giyimi üzerinde ve marka kavramının oluşmasında önemli etkiye sahip.”

Yrd. Doç. Dr. Bedük, artık çocukların giyimi kesinlikle ailelerinebırakmadığını, ailelerinin seçtiği ürünü giymediğini söyledi.
Kaynak: Ntvmsnbc 3 Ekim 2005

 
Süper Teyze 145
İki arkadaş hayvanat bahçesi gezisinden sonra evlerine dönmüşler oyun oynuyorlar, hayvanat bahçesinde gördükleri hayvanların taklitlerini yapıyorlardı. O sırada anneleri odaya girdi : - Siz de bi devam >>
 
 
 
Sende dün ile bugünün farklı olmadığını düşünüyorsun?
Evet, çok sıkıcı
Hayır, her zaman fark var
Bilmem ki.
 
    
 
 

Copyright (C) 2024 Kumsaati Ltd. Şti. Her Hakkı Saklıdır.