Ödevlerin çoğu ’kopyala yapıştır’
 

Mersin Üniversitesi (MEÜ) Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Nurcan Gökçakan, bir süre önce yenilenen ilköğretim programları doğrultusunda, ölçme ve değerlendirme amaçlı uygulamalar yürütüldüğünü belirterek, bu çerçevede öğrencilere “performans ödevi” verilmesinin öngörülerek, yönetmeliğe dahil edildiğini söyledi.

“Performans Görevleri”nin, evde değil öğretmenlerin rehberliğinde, sınıflarda yapılmasını öngören yönetmeliğin bulunmasına rağmen bunun tam olarak hayata geçirilemediğini savunan Gökçakan, “Hazırlanan proje oldukça yararlı. Ancak ödevler genellikle öğretmen gözetiminde yapılmadığı için amacına hizmet etmiyor” dedi.

Birçok ailenin performans görevleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığını, bu konuda da okulların velileri bilgilendirmesi gerektiğini anlatan Gökçakan, şöyle devam etti:
“Eğitimde öğretmenler çok önemlidir. Öğretmenler, ezberciliği değil, doğru yol ve kapıyı gösterip, öğrencinin kendisini geliştirip araştırma yapabileceği şekilde yönlendirmesi gerekir. Performans görevleri de bu açıdan önemli bir boşluğu dolduruyor. Ancak öğretmenlerin bu konuda daha dikkatli çalışmalar yapması gerekir.”

Gökçakan, verilen çalışmaların evde yapıldığını vurgulayarak, buna bağlı olarak bazı ödevlerin internet araştırmalarına dayandığını söyledi.
Çalışmalar hakkında internetten bilgi toplamanın gayet doğru olduğuna işaret eden Gökçakan, ancak bu araştırmanın bazı zamanlarda “kopyala-yapıştır” hali aldığına dikkati çekerek, şöyle konuştu:
“Ödevlerin ’kopyala-yapıştır’ olmamasına özen gösterilmeli. Bu konuda ebeveynlere çok ciddi görevler düşüyor. Çünkü yapılan çalışmaların birçoğu evdeki internet bağlantılarından sağlanıyor. Bu da ebeveynlerin en birincil sorumluluk alanı oluyor.”

PERFORMANS GÖREVİ NEDİR?
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğünce 10 Ekim tarihinde yayımlanan “Ölçme ve Değerlendirmede Tereddüt Edilen Hususlar” başlıklı genelgeye göre, “Performans görevinin problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma, eleştirel düşünme” gibi becerilerini geliştirmeyi amaçladığı ve bu çerçevede çeşitli çalışmalar yürütüleceği belirtiliyor.

Öğrencilerin becerilerini kullanmalarına imkan vermesinden dolayı bu tür çalışmalar yapılması gerektiği belirtilen genelgede, performans görevlerinin öğretmenlerin gözetiminde yürütülmesinin önem taşıdığı vurgulanıyor.

Genelgede, “Gerek görüldüğü takdirde çalışmanın araştırma ve veri toplama gibi ön hazırlıkları sınıf dışında, ürünün oluşturma ve sonuçlandırma aşamaları ise sınıf içinde yapılmalıdır. Böylece öğrencilerin görevi yaparken sergilediği performans öğretmen tarafından gözlenerek daha gerçekçi bir şekilde değerlendirilmiş olacaktır” ifadeleri yer alıyor.

Genelgeye göre, öğrenciler her dersten proje almak zorunda olmayacak, ancak performansı belirlemeye yönelik çalışmaların her dersten yapılması zorunlu tutuluyor.

Performans görevleri, “röportaj yapma, deney düzeneği hazırlama ve deneyi sonuçlandırma, anket yapma, poster hazırlama, hayatta karşılaşabileceği problemi çözme, maket hazırlama, araştırmalardan elde ettiği bilgilerden yararlanarak bir sonuca ulaşma, öykü yazma” gibi çalışmalardan oluşuyor.

Kaynak: Hürriyet Gazetesi

 
Süper Teyze 311
Cüneyt hastaydı ve annesiyle doktora gelmişti. Bekleme odasında otururlarken annesi oğluna tembih etti : - Doktor amca ne derse yapacaksın Cüneytciğim. Ağzını aç derse, açacaksın. Dilini çıkar de devam >>
 
 
 
Sende dün ile bugünün farklı olmadığını düşünüyorsun?
Evet, çok sıkıcı
Hayır, her zaman fark var
Bilmem ki.
 
    
 
 

Copyright (C) 2024 Kumsaati Ltd. Şti. Her Hakkı Saklıdır.